vrijdag 25 oktober 2013

De schilder is het houtwerk een verfje aan het geven...

De schilder, ik dus...
 is bezig met het schilderen van de ramen en deuren.
Een enorm karwei...
Het huis heeft aan de buitenkant...
14 ramen groot en klein
3 openslaande deuren
en 5 voor- zij en balkondeuren...
Ze worden een combi van zacht groen en wit.

Wat ook een gigantisch karwei is...
het inpassen van de ramen in de muur...
dat kan toch niet zo moeilijk zijn zul je misschien denken...
Nou neem van mij aan dat het zo is want....
Er is een echte doe het zelfver aan het het werk geweest...
de muur is ontzettend scheef zowel horizontaal als vertikaal
het scheelt ruim een centimeter en zet daar dan maar is ramen in..
waar de gaten ook niet echt onder- en naast elkaar zijn gemaakt...
Nu ben ik maar gaan meten vanaf het scharnier en dat als recht aangehouden...
en dan zie je dat de stukadoor terug moet komen....
en daarna weer de schilder...
Maar...
vind dit opknappen heel wat leuker dan het slopen 
alhoewel ben nog steeds met een vijl bezig  om de ramen er recht in te krijgen...
Is er iemand die foto's of filmpje weet
waarop ik kan zien hoe mensen de verlichting in hun poppenhuis maken?
Alvast bedankt!

Tot zover weer de verbouwing...

Tot een volgende keer,
groetjes van Marijke

2 opmerkingen:

  1. Oh meid wat een klus, vooral als het ook nog scheef is, maar dat heb je met echte huizen ook. Het is bijna als bij zo'n verbouwing op tv, het zit mee of het zit tegen. Is er op you-tube geen filmpje over verlichting te vinden. Succes! Het zachte groen staat trouwens mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Marijke , ik weet er alles van , ik ben ook zo'n doe het zelver ,maar ik vind je ramen wel heel mooi geworden .
    Dank je wel voor je nice comment on my blog, ik heb nu jouw blog op mijn blog gezet , zo ik kan je mooie werk vanaf nu volgen, liefs van Frederica

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...