donderdag 3 oktober 2013

Heel lang geleden....

Heel lang geleden...
Het klinkt als: "Er was er eens"...
Een verliefde man... en die gaf mij, toen we elkaar pas kende...
 dit prachtig gedetailleerde muisje...
Ze heet Poppy Eyebright en komt voor in de boeken van Bramley Hedge...
Het zijn na al die jaren nog steeds mijn favourite kinderboeken...
Maar ik dwaal af in het sprookje...
Dat muisje kreeg een huis...
Gemaakt van een houten ton die een vriendin gevuld had gekregen als kerstpakket...
En nu nog steeds staat dit muizenhuis op een plank in de kast...
Met al haar familie en vrienden 
In een scène uit het boek "De deur met de gouden sleutel"
Zien jullie het schilderij boven de haard? Dat is getekend door mijn moeder!
Het verhaal van midwinter... wat zich in de boomstronk afspeelt...
Daar begon de liefde voor een poppenhuis mee...

Vorig jaar...

Ben ik naar de poppenhuis beurs geweest in de Broodfabriek in Rijswijk,
Ik ging voor een heel klein pompoentje voor een borduurwerk en vond...
De prachtigste poppenhuizen...
En ingerichte stijlkamers...
Kortom...
Helemaal verliefd...
Op deze prachtige poppenkamers...
En nu...
Heb ik het plan opgevat een nieuw poppenhuis te maken...
Krijg wel van mijn man het commentaar "hoe oud ben je"?
Een hele mooie echt Haagse leeftijd...!

Heb wel een heel mooi poppenhuisboek!
Waar de meest mooie foto's in staan...
Je zou niet denken dat dit met liefde gemaakte miniatuurtjes zijn!

Wat ik ga maken???
Ik heb nog geen idee!

Daarom ga ik dit weekend naar de poppenhuizenbeurs in Rijswijk
om ideeën op te doen! 

groetjes van Marijke

10 opmerkingen:

  1. Wauwwww!!!!!
    Dit is mooi!!!!
    Ik heb een nicht die ook poppenhuizen maakt misschien weet je al wie het is.
    Mini loes en het is ook in Den haag ik blijf je volgen gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk je miniatuurblog!!! Niet verder vertellen hoor.... maar ik ben ook al een paar jaar weg van de miniatuurwereld. Ook door hetzelfde boek!!! Veel plezier op de beurs... héééééél misschien komen we elkaar daar misschien wel tegen...*Ü*...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal groot gelijk Marijke. Voor zo'n poppenhuis ben je niet te oud. Het is heel wat anders dan een kinderpoppenhuis. Wat enig met al die muisjes.
    Dat boek heb ik ook en heb er een bankje en wat stoeltjes uit gemaakt. Wel van lindehout en niet zoals de schrijfster van karton.
    Misschien heb je mijn poppenhuisblog wel eens bekeken maar ik geef de link even mee. http.//heleni-trespetitblanc.blogspot.com
    Leuk dat je naar Rijswijk gaat. Er zal een wereld voor je open gaan.
    Veel plezier met de bouw.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh prachtig Marijke!
    Je bent ook echt wel een crea, dit is je 4e blog al.
    Ik vind het muizenhuis ook helemaal te gek.
    Ik wens je heel veel plezier op de poppenbeurs.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wie weet ooit, maar nu durf ik even niet naar een poppenhuisbeurs. Ik zou echt niet kunnen kiezen, er is zo veel mogelijk op dat gebied. Ik vind je Br.Hedge geweldig. Hier staat niet zo'n mooi tafereel in de kast maar wel het complete boek en daar ben ik ook al erg blij mee.
    Veel plezier in Rijswijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Marijke wat leuk en wat lief dat kleine schattige muisje. Dit komt voor mij echt niet als een verrassing, jij bent zo onwijs crea-bea. Heel veel plezier en inspiratie op de beurs.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zulke prachtige poppenhuizen zijn voor meisjes van alle leeftijden, die van binnen nog kind durven zijn en weten te genieten van deze miniatuurwereld. Ik begrijp het helemaal! Je Brambley Hegde muisjes en andere dieren zijn ook al zo schattig... Heel veel plezier in Rijswijk, en ik lees er graag over. Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke blog. En huis natuurlijk. Maak je nog een volgknop?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk, ben helemaal weg van poppenhuizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk muizenhuis!!! Heel veel plezier met deze hobby, ik heb er na 21 jaar nog steeds heel veel plezier in!!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...