dinsdag 8 oktober 2013

Het Victoriaanse huis de geschiedenis... en de zolder...

Het renovatie project is begonnen...
De geel geworden ramen met hier en daar een gat zijn eraf...
en van de voorkant is het verschoten en versleten steentjespapier al verwijdert!

De geschiedenis...
Bij verschillende reacties las ik dat het een Marmod huis was...
Ben gaan zoeken en...
Dit huis is "Het Victoriaanse huis" 
de bouwtekening is uitgegeven door de Karweipost. 
 Roelie vertelde dat het oorspronkelijk een speelhuis was voor kinderen
 de bouwstijl overeenkomt met de huizen in San Francisco
en dat het niet echt een 1:12 huis is.
Wie is bedenker van dit huis?....
Wie het weet mag het zeggen!
Het is wel bekend dat Marja die een site had 
met de naam Marmod dit huis tweedehands in 2003 of 2004 had gekocht 
en dat zij het heel mooi had opgeknapt zodat er ineens veel vraag was naar dit huis.
Nu weet ik van Ineke dat Margriet nu de eigenaar is van dat huis!

Wie meer van dit huis weet...
 of ziet dat ik iets foutief heb geschreven over de geschiedenis... 
laat even een reactie achter zodat ik het kan rectificeren.

Zelf ben ik, zover ik weet, de derde eigenaar van dit huis.
Van de vorige eigenaars weet ik dat de mevrouw van wie ze dit huis had gekocht
 het met veel liefde had gemaakt... 
De laatste eigenaar had het gekocht voor haar dochters 
om echt als poppenhuis mee te spelen.

Het is een nog een erg basic huis...
De zolder van ons huis was geheel afgesloten maar had al bij eenzelfde huis gezien
 dat het heel leuk was om de zolderruimte te gaan gebruiken.
Daarom mijn DH gevraagd om het met beleid te gaan slopen.
Pannetjes eraf en tiktiktik met hamer en oud plamuurmes de 
gelijmde en gespijkerde randen los te maken.
En moet zeggen... "goed gelukt" tot zover...
Zelf ben ik nog steeds bezig met het behang eraf te steken 
en kan zeggen dat is nog een hele klus!

Mijn vraag aan jullie wie heeft er ook dit huis en heb je foto's 
of iets dergelijks zou het leuk vinden 
om ze hier met jullie toestemming te gaan verzamelen!

En goede raad kan ik altijd gebruiken
ook goede adressen voor ramen en deuren tegen een redelijke prijs zijn welkom!

groetjes van Marijke

6 opmerkingen:

  1. Dat zou inderdaad zonde zijn om de zolder niet te kunnen gebruiken Marijke. Fijn dat je zo'n goede hulp hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een goed begin is het halve werk ;-) Leuk dat je zo enthousiast bent! Er zijn inderdaad heel wat "marmod"-huizen in omloop en ik meen mij zelfs te herinneren dat er iemand was die ze op een rijtje heeft staan op internet. Maar wie of wat weet ik niet meer helaas. Het huis van Marmod is nu in bezit van Margriet: http://margriets-miniatures.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben benieuwd hoe jij je Marmodhuis gaat opknappen....ik ga je zeker volgen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het lijkt wel als bij een echt huis. Je wilt er natuurlijk ook het liefst zo snel mogelijk mee aan het inrichten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Marijke, wat leuk dat jij ook het victoriaanse huis hebt! De oorspronkelijke bouwtekening, van de Karweipost, was bedoeld als kinder speelhuis. De bouw is in de stijl van San Francisco huizen (ga maar eens googlen)
    De afmetingen zijn niet 1:12 maar dat geeft het huis juist de speciale uitstraling.
    Ik ben er al jaren mee bezig en nog lang niet klaar, gelukkig.
    Groetjes, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Marijke,
    Ik heb ook zo`n victoriaanse huis en heb al meer dan 6 jaar.
    Ik heb je gezien op je blog. Leuk dat je gaat verbouwen.
    Groetjes Lisette

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...