vrijdag 15 november 2013

Alle luiken zijn geplaatst en hoe nu verder...


Alle luiken aan de zijkanten zijn nu ook geplaatst...
All shutters are placed...
Maar hoe nu verder...
Wil graag beginnen met de woonkamer...
But what now ...
I would like to start with the living room ...
Zat al in het begin naar de indeling te kijken....
Het eerste wat verandert werd waren de ramen...
de ramen werden openslaande deuren...
Maar... toen kwam er weer een probleem bij...
Want met enorme openingen in de kamer naar hal en keuken...
blijven er geen wanden over om een bank of haard neer te zetten...
Dus nu zijn de grote openingen verdwenen en deuren 
naar de zijkanten verplaatst...
When I just started I realize that I had to change a lot...
The first thing that changed was the windows  ...
the windows become double doors ...
But ... then came another problem ...
Because with huge openings in the room to hallway and kitchen ...
there remain no walls for a couch or fireplace to put down ...
So now the big openings disappeared and doors
moved to the sides ...
Het ziet het nog heel ruw uit met een gesso laagje...
Maar daardoor kan ik ook goed zien waar de oneffenheden zitten...
Heb wel vragen maken jullie losse wanden en zetten jullie die 
als ze gedecoreerd zijn in en van wat voor materiaal maken 
jullie die voorzetwanden OF???
Dan zit ik nog met een vraag?
Ik wil een balkenplafond....
It looks still very rough with a layer of gesso ...
But now I can easily see where the bumps are ...
I have a lot of questions.... how do you make your walls
 do you make a loose wall 
and decorate this outside the house
 and put that in the dollhouse when it's finished OR??
another question is...
I want a beamed ceiling ....
en heb al lekker zitten prutsen....
Nu ga je in een echt huis beginnen met opknappen van het plafond...
Maar als je nu een balkenplafond hebt doe je dan toch eerst de wanden???
En met de wanden van hout kan ik niet verder... 
de bouwwinkel heeft op het ogenblik geen verfhoutjes...
en kan ze zelfs niet kopen....
I have already started
In a real house I'm beginning with refurbishing the ceiling ...
But if you have a beamed ceiling do you begin with the walls??
I want to make a wood wall but I must wait...
the store is sold out with his paint mixing sticks...

Kortom HELP!
So please Help!

groetjes van Marijke

7 opmerkingen:

  1. Het ziet er al super mooi uit Marijke.
    Verfhoutjes kun je ook bij action kopen. Verschillende lengtes in een pakje. Ik heb er ook een aantal meubeltjes van gemaakt. Het is heel mooi hout.
    Wat de wanden betreft, ik heb mijn huis zo in elkaar gezet dat ik alles los kan schroeven. Een andere mogelijkheid is om boardkarton, 3mm te gebruiken als voorzetwanden. Nadeel is wel dat je ze aan twee kanten moet behangen anders gaan ze krom trekken. Tuurlijk kan dat met een of ander papier.
    Succes verder. Ben benieuwd hoe het verder gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je maakt echt een juweeltje van het huis Marijke! Zelf heb ik geen voorzetwanden, maar alles rechtstreeks op het casco behangen/behandeld (ik heb voor de elektra het Cirkit-systeem), maar Heleni gaf je al een goede tip, dus het gaat vast goed komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik sluit me aan bij wat Heleni zegt, Marijke. Ik heb zelf mijn grachtenhuis gebouwd, waarin losse kamers (als dozen) komen. Daardoor kan ik doos voor doos doen en dan kan ik ook overal bij als er wat veranderd moet worden, of als er wat aan de elektra gedaan moet worden.
    Ben benieuwd hoe je dit gaat oplossen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Marijke wat ga je snel met je huis! De buitenkant is alvast erg mooi geworden. Met al de hoekjes en ramen is het lastig om hier met voorzetwanden te werken, ik spreek uit ervaring omdat ik hetzelfde huis heb.
    Wat ik het meest lastige vond is om de elektra te bepalen en 'onzichtbaar' naar de voorkant aan te leggen. Draden over het plafond vind ik passend bij dit huis maar niet overal extra draden. Bij een huis wat je overneemt kan je hier niet vooraf een plan voor maken.
    Toch ben ik begonnen met te bedenken waar de aansluitpunten moesten komen.
    De meeste kamers, vooral die waar de muur ook aangepast is, heb ik met 1:1 behang behangen. Dit is wat dikker en dan zie je minder de oneffenheden. De "goede' kant plak ik dan op de muur en de achterkant kan je zo bewerken als je wilt. Bijvoorbeeld nog een behangetje erover heen.
    Met een balken plafond inderdaad eerst de wanden doen en verlichtingspunten aanleggen.

    Succes en ik ben benieuwd naar het vervolg.

    Groetjes, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hai Marijke, wat heb je een mooi huis! Wat de wanden betreft: ik heb in 1 kamer niet en een andere wel met voorzetwanden gewerkt. Dat laatste bevalt me wel. Ik wil nog wel eens van idee veranderen en dat kan dan vrij makkelijk. Ik had een blok acryl schilderpapier liggen. Dat trekt niet krom, is stevig en toch heel dun, in A3 formaat. Behangen is zo ook makkelijker in de moeilijke hoekjes waar je maar amper met een hand bij kan.
    Succes en groetjes,
    Véronique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent lekker aan het renoveren , Marijke maar dat is de moeite waard met dit prachtige Victoriaanse huis...nog altijd een wens van me ooit! Maar op dit moment nog genoeg onder handen namelijk... en er is een woonwinkelhuis in aantocht.

    Groetjes Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om te lezen wat je met verfhoutjes kunt doen en waar je die nog meer kunt krijgen dan bij de bouwmarkt. Zo met dat klussen in miniatuur word je wel vindingrijk. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...