dinsdag 19 november 2013

O kom er eens kijken, wie er aan mijn schoorsteen werkt.... O Come and see, who is working on the chimney

Kijk eens wie mijn schoorsteen inspecteerden....
Ja de Zwarte Pieten...
Ze vonden de schoorsteen helemaal niet oké...
en om niet mijn huisje voorbij te gaan...
Heb ik 2 zakken stenen gekregen...
en helpen ze met metselen...
Kijk de eerste drie heb ik geplakt...
En zeg nou eerlijk dat kunnen ze toch veel beter als ik...
Ze werken zo snel, kan ook niet anders
 ze willen ook nog zo graag duizenden schoentjes vullen!
 Ik wordt al duizelig als ik ze zo bezig zie...
Look who inspected my chimney....
Yes two Dutch Zwarte Pieten...
They found the chimney not okay ...
and almost passed my house...
They gave me two bags with bricks ...
and help me with bricklaying ...
Watch the first 3 I stuck ...
And let's be honest that they do much better  ...
They work so fast, because they 
   also love to fill thousands of shoes!
  I get all giddy when I see them so busy ...
en dat allemaal zonder veiligheidslijn...
Nu weet ik dat het echt onwijs goede acrobaten zijn 
maar heb echt gevraagd of ze heel voorzichtig willen zijn...
er zou toch wat met Zwarte Piet gebeuren...
dan zouden er heel veel kinderen niets meer in hun schoen krijgen...
en dat kan toch niet!
all without security rope ...
Now I know they are really good acrobats 
but really asked if they want to be very careful ...
if there would be something happen Zwarte Piet ...
there would be many children no longer receive their shoe sweets ...
and that can not be!
De Pieten hadden al gauw de 2 zakken die ik gekregen had
helemaal leeg maar de schoorsteen was nog niet af 
daarom hebben ze bij Sinterklaas nieuwe besteld...
Zwarte Piet zegt dat het vast een geweldige schoorsteen wordt
om in naar beneden te glijden.
Maar dan moet er ook nog een kachel komen....
en schoentjes die klaar staan om te vullen...
En ze horen mij nog niet zingen....
Dat komt vast omdat ik bezig ben met de huiskamer en keuken...
The Zwarte Piet had soon the two bags that I had received
completely empty but the chimney was not finished
therefore they have ordered new ones by Sinterklaas ...
Zwarte Piet says it must be a great chimney
 to slide down through.
But then there must also be a fireplace ....
and empty shoes they can fill ...
And they do not hear me sing ....
Because they are working on te roof and I'm working with the living room and kitchen....
Ik ga toch werken met voorzet wanden omdat ik het leuk vind
om toch nog wel eens wat te veranderen...
I'm going to work with false walls because I like it
 something to change a little...
Zien jullie die prachtige vloer hij staat al in de lak...
En het balkenplafond hangt nog los...
maar zo krijg je wel een idee hoe het gaat worden!
Do you see that beautiful floor it's already got a layer of paint ...
And beamed ceiling still hangs loose ...
but now you get an idea of ​​how it will be!
Heb ook de nieuwe houten vloer op de veranda geplakt...
Met de verfhoutjes van de Action... maar...
Het hout is echt van mindere kwaliteit dan de verfhoutjes van de Gamma,
deze zijn al krom en hol en bol... jammer...
Maar het is en blijft een vintage huis...daar past het ook wel bij!
I also pasted the new wood floor on the porch ...
With the paint sticks of Action ... but ...
The wood is really inferior to the paint sticks to the Gamma,
these are all crooked and concave and convex ... shame ...
But it is still a vintage house ...!

Even een update....
Kon niet leven met de lelijke vloer van de veranda....
An update ....
Could not live with the ugly floor of the porch ....
Dus hij is er weer uit en de rest van de latjes in de prullenbak!
So he's out again and the rest in the dustbin!

Until next time, have a nice day,
Marijke

Tot een volgende keer,
fijne dag,
groetjes van Marijke 

8 opmerkingen:

  1. Wat zeg je nou Marijke? Houtjes van de action geen goede kwaliteit? Oooohhhh wat zonde.
    Heb je wel de goeie gevonden? Wat ik laatst bedoelde is prachtig glad beukenhout.
    Je hebt het huis wel super gezellig gemaakt met de pietjes.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent weer flink in de weer geweest. Je schoorsteen zal vast beter passen bij de rest nu deze uit stenen bestaat.

    Het meeste, onbehandelde, hout trekt krom wanneer het maar aan 1 kant gelijmd wordt. Ik werk vaak met tongspatels en die kunnen als een hoepel worden. De bij voorbaat kromme planken er al niet op vast plakken en alles goed lijmen op de vloer, dan een plankje o.i.d. erop leggen en verzwaren met lijmklem, boeken of iets anders. Dan trekt het echt niet meer krom. Langzaam laten drogen en dan nog bijschuren. Voila!

    Groetjes, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vergeet nog te vragen of de voorste plank niet onder teveel druk heeft gestaan? Als het hout geen plek heeft om uit te zetten dan kan het niet anders dan krom trekken.
    Het hout dus niet met spanning ergens tussen proberen te duwen, dan kan je beter er iets afschuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Poehee Marijke, jij bent eens even in Sinterklaas stemming, lekker aan het bouwen met rijm en al er tussendoor, zo heb je toch maar mooi die schoorsteen beplakt. Inderdaad erg mooi met die steentjes erop. Jammer dat je plankjes op de veranda kromgetrokken zijn, maar ik zie dat Roelie al goede raad gegeven heeft.
    Over die Action verfhoutjes: bij ons filiaal zijn ze ook van slecht hout, ik heb bij ons nog geen beukenhouten latjes gezien. Maar er zit toch ook verschil tussen de assortimenten, die de verschillende filialen voeren. Bij Heleni kunnen dus best de goede kwaliteit in de winkel liggen en bij ons net weer niet...jammer :(!
    Ga vooral fijn door met je pph-huis (ver)bouwen, ik wil er niks van missen :D!
    Fijne avond. Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo, de schoorsteen wordt echt mooi! Hum... ik was van plan vandaag naar de Action te gaan om die houtjes te zoeken. Bij eerdere strooptochten zijn ze me niet opgevallen. Goed om te weten dat ik goed moet kijken!
    Zet maar snel je schoentje, wie weet welk strooigoed de Pieten door de schoorsteen gooien als ze toch aan het werk zijn :-)
    Groetjes,
    Véronique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vanmiddag nog bij de G.amma geweest, had ik nou maar even voor je gekeken. De schoorsteen Pieten hebben goed gemetseld. Fijn die hulpjes. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ziet dat er allemaal gezellig uit en die schoorsteen wordt echt heel leuk!!

    Ikzelf gebruik altijd roerhoutjes van Karwei of Gamma. Ze zijn per vijf (of zo) verpakt; twee brede en drie smalle. Een zakje kost ongeveer 60 cent. Met deze houtjes heb ik al heel wat vloeren (waaronder vloeren in mijn grote huis) gelegd en ze zijn niet krom geworden.
    Succes met je huis! Ik kom af en toe kijken hoe leuk het bij je wordt.

    Groeten van Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een prachtig huis!!! Wat zal je veel plezier beleven aan het werken aan dit mooie huis,.. helemaal eigen maken,..

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...