donderdag 28 november 2013

Rommelde bommel wat een gestommel hoor ik daar in de schoorsteen...What do I hear thumping in the chimney

Vannacht werd ik wakker...
van een geluid in de schoorsteen...
Last night I woke up ...
from a noise in the chimney...
Op de kale zolder had ik afgelopen week de schoorsteen
beplakt met steentjes en gevoegd...
Een hele klus omdat ik op een trapje sta
en de schoorsteen zover in het huis zit
 dat ik bijna tot mijn oksels in het huis verdwijn...
Vooral de zijkanten van de schoorsteen waren echt lastig maar...
helemaal gelukt!
Nu mocht de oude potkachel ervoor en de laarsjes en pantoffel...
En er is gisteravond gezongen....
Last week at the attic I had covered the bare chimney with stones.
A lot of work because I'm on a ladder
and the chimney is so far  in the house
Almost my armpits disappear in the house.
It was a difficult job,
in particular, the sides of the chimney were really tricky but ...
I'm succeed!
Yesterday I put the carpet and my boots and slipper at the old iron stove
And I sing a Sinterklaas sung ....
Sinterklaas kapoentje,
Gooi wat in mijn schoentje,
Gooi wat in mijn laarsje,
Dank u Sinterklaasje!
Sinterklaas kapoentje,
Throw something in my shoe,
Throw something in my boot,
Thank you Sinterklaas!
En weet je wie ik zag op de zolder van het huis...
Zwarte Piet en ook zijn collega Piet 
kwam door de schoorsteen naar beneden gerold...
And do you know who I saw in the attic of the house?
Zwarte Piet and his colleague Piet
they rolled down the chimney ...
Kon nog even met ze praten voor dat ze weer vertrokken...
De schoorsteen was helemaal goed gekeurd
en nog zo schoon helemaal geen roet te vinden...
Dat zal volgend jaar wel anders zijn...
En vanmorgen hadden DH en ik een chocolademuis in onze schoen!
In the middle of the night I could talk to them before they left ...
The chimney was completely approved
and still so beautiful clean ... no soot at all
That will be next year very differant ...
And this morning, DH and I had a chocolate mouse in our shoes!

fijne Sinterklaastijd, fine Sinterklaas Time,
groetjes van Marijke

4 opmerkingen:

  1. Hopelijk geen miniatuurmuizen in jullie schoenen, anders valt er wel erg weinig te smikkelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh Marijke, jij bent alvast helemaal in de Sinterklaas stemming :D! Leuk dat Piet toch wat in je schoen heeft gedaan, dat zingen heeft geholpen ;)! Maar je schoorsteentje is mooi geworden, ja, heel veel werk, die steentjes.
    Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lief dat piet je niet vergeet en de schoorsteen een juweeltje.

    groetjes willy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jee, heb ik dit helemaal gemist? Complimenten voor je schoorsteen, hij is prachtig!!
    X
    Véronique

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...