donderdag 30 oktober 2014

De keuken... The Kitchen

 De linker zijwand van de keuken is klaar!
Het keukenblok heeft een nieuwe kraan gekregen!
Het raam zit erin en het is nu netjes afgewerkt met een lat...
de tegeltjes zijn geplakt en gevoegd...
Wat wel lastig is... maar tegelijkertijd een rustiek uiterlijk geeft is...
 dat de tegels van dikte verschillen, 
dat maakt mooi voegen erg lastig.
Deze tegeltjes had ik op de poppenhuis beurs gekocht...
Een paneel en bijpassende crème tegeltjes...
The left side of the kitchen is finished!
The kitchenunit has got a new tap! 
The window is in and I gave it a wooden edge.
The tiles are glued and I give it with grout a smooth finish... 
That was difficult... 
but at the same time it gives a rustic appearance... 
  because the thickness of the tiles are not the same..
These cream tiles  and a panel I bought at the dollhouse market... 
Dacht dat ik met de 62 een aardig eindje 
zou kunnen tegelen...
Maar heb er nog aardig wat tegeltjes bijbesteld 
(en nog een leuk spreukenbordje).
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens...
Uhh translate... No better place as home!
Gelukkig verkochten ze ook halve tegels zodat
ik tussen de schouw en boven het aanrecht 
vol kon tegelen.
De tegeltjes heb ik besteld bij
 onderaan de lijst zie je ook de poppenhuis
spulletjes van de tante van Jeannette.
I thought I do a lot with 62 tiles... 
But I had to order a lot more
(and a cute saying sign). 
Luckily they also sold half tiles so 
I could tile between the fireplace and above the sink 
I have ordered the tiles by
at the bottom of the list you see the dollhouse stuff.
En nu?
Nu ga ik verder met het fornuis muurtje!
And now?
Now I go ahead with the wall of the stove!

Fijne dag, Have a nice day,
groetjes van Marijke

5 opmerkingen:

  1. Wat een mooie tegeltjes Marijke maar je wandbordje vind ik echt heel mooi. Die spreuk had mijn oma vroeger ook aan de wand hangen.

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet jouw aanrecht er mooi uit! Heel gezellig allemaal, de tegeltjes, het wandbordje en ook de schouw! Mijn huis is nog keukenblokloos zodat de bewoners altijd brommerpizza, afhaalchinees of frites moeten eten, ha ha ha. Ik ben echter helemaal geinspireerd door jouw keuken en heb zin om te beginnen.
    Ik zag overigens ook dat ik een logje over de trapkast had gemist. Prachtige trapkast! Ik was van plan daar een kinderkapstok te maken, maar dit ziet er ook leuk uit.
    Leuk om bij jou binnen te kijken. Dank!!

    Groeten van Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Marijke,
    Mooi tegelwerk. Deze keuken zal fantastisch! Big hug zijn,
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I love the tile work! And the real grout! So exciting to see it progress.

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...