dinsdag 2 december 2014

Rommeldebommel wat een gestommel.... Rumbling in the chimney...

Ik word wakker van geluiden uit de schoorsteen...
Wat of beter... wie zou dat zijn...
"Wees maar gerust mijn kind ik ben een goede vrind,
want al ben ik zwart als roet meen het wel goed"
I wake up from chimney sounds ...
What or who make such noise... ...
(a line of a child song we sing at Sinterklaas says...)
"Do not worry my child, I am a good friend,
 although I am black as soot (coming from the chimney) 
don't be afraid I am your friend "
Voor ons heeft zwarte piet helemaal niets met racisme te maken!
Piet is zwart omdat hij door de niet schone schoorsteen komt!
Piet zien we graag, hij brengt lekkers en cadeautjes...
En Sint... die kijkt in z'n boek of je wel lief bent geweest...
Nee, dan liever zwarte piet een goed aardig mens
Zie hem of haar hihi, graag komen met een lekker gevulde zak...
met een bruin suikerbeest of fondant... mmm!
Helaas ben ik te groot! Maar lekker vind ik het wel!
Misschien helpt heel veel zingen hihi!
For us Zwarte Piet has nothing to do with racism!
Piet is black because he go through the not so clean chimneys!
Piet we like, he brings goodies and gifts ...
And Sint Nicolaas...
He is not so jolly, looking in his book 
whether you've been naughty or nice...
No, I like  Zwarte Piet better...
See him or her... lol, gladly with a nice bag filled with ...
a brown sugar beast or fondant... mmm!
Unfortunately I'm too big! But I find it delicious!
Maybe it helps if I sing a lot.... lol!
Door het raam gluren we naar binnen en zien we de Pieten staan...
Through the window we peek inside and we see the Pieten...
Ze staan in de slaapkamer waar een nieuw...
rookkanaal en haard is gekomen...
En de steentjes... ja die zijn gemaakt van.... jullie raden het vast...
eierdozen, had er zelf niet genoeg, 
maar mijn dochter had nog wat dozen voor mij...
Fijn want daarom kon ik het afmaken voor 5 december!
In the bedroom there is a new chimney and fireplace...
And the stones ... made of ....  yeah you guessed it...
egg cartons I had not enough egg cartons, 
but my daughter could help me she had some boxes for me ...
fine because that's why I could finish it before for December 5!
  De laars en de pantoffel zijn gevuld door de Pieten
ze hebben mooie cadeautjes en snoepgoed gebracht...
Het boek was een DIY ook het welkom bord en Sint papier
 een cadeautje van de webshop Silly Sisters!
The boot and slipper are filled by the Pieten 
they have brought beautiful gifts and lot of sweets...
The book was a DIY and also the welcome sign and Sint Paper
was a gift from the webshop Silly Sisters!
Ik wens iedereen een heel fijn Sinterklaas feest!
I wish everybody a nice Sinterklaas feast!

 groetjes van Marijke

7 opmerkingen:

  1. Oooo, wat leuk heb je dat gedaan Marijke. Waar heb je die pietjes nu vandaan getoverd? En steentjes van eierdozen? Daar snap ik niets van. Vertel, vertel...
    groetjes van Alie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De pietjes zijn oudjes kreeg je jaren geleden bij de Albert Heijn...
      Voor de steentjes gebruik je de platte delen van de eierdoos, dus de deksel die snij je en plak je met houtlijm.
      groetjes van Marijke

      Verwijderen
  2. Happy Sinterklaas day! I hope you get a chocolate letter M! The bricks are amazing.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Un precioso día el de San Nicolás,espero que llegue cargado de regalos a todas las casas,especialmente a la tuya.La chimenea te ha quedado preciosa!!!
    Besos.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er heel gezellig uit Marijke.

    Groetjes
    Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gezellig tafereeltje. Jij boft dat er een schoorsteen in het poppenhuis is. Fijne sinterklaasviering. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja ik ben het helemaal met je eens , all that political correctness ! het is gewoon gezellig Sinterklaas en zwarte Piet en ik miss het enorm hier .
    I love your fireplace and beautiful brickwork .
    love from Frederica

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...